نظافت منزل از جمله بازار کارهای پاره وقت است که از سرباز تا دانشجو و شاغلین در سایر مشاغل اوقاتی را برای کسب درآمد و گذراندن زندگی به آن روی می آورند و از این طریق چند چاله از چاله های بی شمار مالی زندگی شان را پر می کنند.
کار و فعالیت همیشه خوب است خانم و آقا هم ندارد، کار علاوه بر پول و درآمد مزایای دیگری هم که همه آن را حس می کنیم دارد این که در شرایط اقتصادی کنونی و ساز مخالف هزینه ها، افراد با هر تخصص و علم به مشاغلی غیر از تخصص خود روی می آورند، علاقه و تلاش برای معاش خود باعث علاقه به انجام آن کار هم می شود که شاید در ابتدا مورد پسند شخص نباشد و اجباری که علاقه می سازد و شخص با رضایت قلبی و حس مسولیت با شور و ذوق کار می کند، وجود کارگران علاقه مند و پرتلاش به کار در شرکت های خدماتی به نکته خوبی برای مشتریان خدماتی نظافتی بدل شده است.
در گفتگویی با مدیر یک شرکت نظافتی آماری عجیب از تحصیلات کارکنانش ارائه داد و اظهار داشت که این کارگران نظافتی رضایت مشتریانش را خیلی بیش تر از حد انتظار برآورده می کنند و مشتریان نظافتی بیش تر راغب این کارگران هستند.
از دانشجویی هایی که سه ماه تابستان در شرکت نظافت منزل کار می کنند تا شهریه مهر ماه را دشت کنند تا سربازی که در مرخصی ها برای نظافت می روند در لیست کارگران نظافت ساختمانی به چشم می خورد تا افرادی با تحصیلات کارشناسی ارشد الهیات و در رشته های انسانی و مهندسی و غیره و شاغلین در شرکت ها و سازمان های دولتی و شخصی از نظامی تا پزشکی و غیره … .
البته در شرکت های تاکسی آنلاین هم افرادی از این قبیل هستند که بعد از فراغت از کار اصلی به کار مسافرکشی مشغولند و عزیزان زحمتکش و تحصیل کرده ای که وسیله نقلیه ای برای کار ندارند به کار در شرکت های نظافتی روی می آورند.
و این هنر علم و فرهنگ است که در همه ی کارها اولویت دارد این که مشتریان شرکت های خدماتی مشتاق کارگران تحصیل کرده اند و در تماس های خود با شرکت های نظافتی درخواست کارگران تحصیل کرده دارند خود گویای اهمیت ارتباط سالم و اهمیت ادب و احترام در انجام کارهاست و صد البته بدون داشتن تحصیلات عالیه هم می توان به معرفت انسانی دست یافت بسیاری از کارگران زحمتکشی هم هستند که بی هیچ تحصیلاتی از شعور و ارتباط بالایی برخوردارند و در انجام هر کاری آن را به نحو احسن انجام می دهند و اولویت خدمات را به رضایت مندی مشتریان قرار می دهند.
امیدواریم که در هر دوره ای از زمان اگر از نظر اقتصادی هم به پیشرفت عالی نائل نشدیم از نظر فرهنگ و تخصص در کارها و معرفت انسانی در صدر قرار بگیریم و خودمان و هم وطنانمان را شایسته ی بهترین ها بدانیم.

 

تنظیم خبر: منصور حیدرپور، خبرنگار گروه تولید محتوای طراحی سایت باران

دکتر و مهندس تو کف ، دکترای نظافت

 

شرکت خدمات نظافت منزل در تهران

شرکت خدمات نظافت منزل در تهران