سفارش نظافت منزل شامل چه بخش­ هایی است؟

نظافت منزل و تمیز بودن وسایل خانه، علاوه بر سلامت جسمانی برای سلامت روحیه هم تاثیر بسزایی خواهد داشت. نظافت منزل را همیشه جدی بگیرید و از آن چشم پوشی نکنید. زیرا منزلی که وسایل آن ریخت و پاش بوده، و همچنین گردوغبار بر روی وسایل پاک نشود و نظافت آن رعایت نشده، به طور حتم می­تواند منبعی برای تکثیر آلودگی و میکروب­ ها باشد. در نتیجه این ها عاملی برای بروز بیماری هستند.

بنابراین نظافت منزل را در فواصل زمانی کوتاهی انجام دهید. اما برخی به دلیل مشکلات مختلف، از مشغله های کاری گرفته تا عدم توانایی جسمانی قادر به نظافت منزل خود نیستند. جای نگرانی برای این افراد وجود ندارد. آن ها می­توانند از شرکت­ های خدماتی و نظافتی که امور نظافت منزل را انجام می­دهند کمک گرفته و سفارش نظافت منزل خود را ثبت کنند.

سفارش نظافت منزل

سفارش نظافت منزل در شرکت­ های خدماتی شامل چه بخش­ هایی می­شود؟

یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می­آید این است که، در سفارش نظافت منزل ، کارگر خدماتی موظف بوده چه بخش ­ هایی را نظافت کند؟ شما می­توانید بنا به درخواست تان خدماتی را اضافه کنید، اما سفارش نظافت منزل برای امور داخلی، عبارت­اند از:

  • نظافت کامل حمام و دستشویی(سرویس بهداشتی) شامل پنجره، کاشی و سرامیک ها، کف، آینه و شیرآلات
  • نظافت کامل پذیرایی و اتاق خواب شامل کف، پنجره، کمد و قفسه ها، سطوح خارجی لوازم برقی و گردگیری پرده و فرش و مبلمان با جاروی برقی
  • نظافت کامل بالکن شامل کف، نرده و پنجره ها
  • نظافت کامل آشپزخانه شامل دیوار، کف، کابینت ها، ظرفشویی، اجاق گاز و سطوح بیرونی لوازم برقی آشپزخانه

 

بهتر است قبل از اینکه سفارش نظافت منزل خود را در شرکت­ های نظافتی و خدماتی ثبت کنید، و از نظافتچی کمک بگیرید، بدانید که نیرو های نظافتی موظف هستند چه اموری را انجام دهند.

 

نظافت سرویس بهداشتی

نظافت سرویس بهداشتی در سفارش نظافت منزل ، شامل دستشویی و حمام است. می­توان گفت این بخش، یکی از مهم­ترین قسمت­ های خانه خواهد بود، که نظافت آن بسیار اهمیت دارد و باید به بهترین نحو انجام گیرد. از نظافتچی منزل انتظار می­رود، نظافت سرویس بهداشتی را به طور کامل انجام دهد.

کار هایی که کارگر نظافت منزل موظف است برای تمیز کردن سرویس بهداشتی رعایت کند عبارت است از شستن و براق کردن شیرآلات، ضدعفونی و شستن وان حمام، روشویی، کاسه توالت، دوش آب، گردگیری سطوحی که در دسترس است، تمیز کردن آینه و شیشه ها و همچنین بیرون بردن زباله و مواد آلوده از سرویس بهداشتی.

 

نظافت اتاق خواب و سالن پذیرایی

از دیگر بخش­ های مهم برای نظافت منزل ، تمیز کردن اتاق خواب­ ها و همچنین سالن پذیرایی خواهد بود. در واقع، از نظافتچی انتظار می­رود این بخش­ ها را بادقت انجام دهد و چیزی را از قلم نی­اندازد. نظافتچی منزل برای اتاق خواب­ ها و سالن پذیرایی وظایف اموری از قبیل جمع کردن زباله، گردگیری، تمیز کردن آینه و پنجره ها، جارو کشیدن و تی کف را بر عهده دارد.

 

نظافت آشپزخانه

قلب خانه باید به خوبی تمیز شود. زیرا مکانی است که روزانه در آنجا غذای خانواده تهیه خواهد شد. پس باید عاری از هر گونه آلودگی و میکروب باشد. نظافتچی برای نظافت آشپزخانه باید امور زیر را انجام دهد:

  • جابجا کردن ظروف در داخل کابینت، هدایت ظرف های کثیف به سینک ظرفشویی و شستن آن ها.
  • تمیز کردن سطح هود
  • چربی زدایی اجاق گاز و سطح کابینت
  • گردگیری از بالا تا پایین
  • پاک کردن یخچال از بیرون
  • خارج کردن زباله
  • جارو و تی کشی کف

 

نظافت تراس

یکی دیگر از اموری که در سفارش نظافت منزل می­توان به کارگر نظافت منزل سپرد، تمیز کردن تراس یا بالکن است. نظافتچی می­بایست در این بخش به گردگیری، نظافت نرده ها و شیشه، همچنین جارو و تی کشی کف بالکن بپردازد.

 

برای سفارش نظافت منزل از چه شرکت­ هایی کمک بگیرید؟

  • تمام کارگران نظافتی باید دارای کارت بهداشت باشند.
  • شرکت دارای مجوز معتبر را انتخاب کنید.
  • مسافت شرکت نظافتی و خدماتی تا منزل شما کم باشد.
  • یک شرکت خدماتی نظافتی معتبر در صورت صدمه دیدن وسایل توسط نظافتچی، تمام هزینه را تقبل می­کند و به مشتری تضمین کار می­دهد.
  • دسترسی راحت و بدون دردسر، ثبت سفارش آسان
  • از شرکت­ هایی کمک بگیرید که قیمت­ های صعودی نداشته و قیمت­ های آن ها، مطابق با نرخ اتحادیه باشد.
  • پیگیری و پشتیبانی قوی

نظافتچی خانم یا آقا؟

نظافتچی خانم یا آقا؟

شرکت­ های نظافتی برای امور نظافت منزل نظافتچی خانم و آقا اعزام می­کنند. اما بهتر است برای امور داخلی منزل از کارگر منزل خانم کمک بگیرید و امور سخت و کار هایی که به نیروی زیادی نیاز است را، به آقایون بسپارید.

 

مزیت کمک گرفتن از متخصص نظافت خانم

همان­طور که گفتیم امور مربوط به خانه­داری و تمیز کردن داخل منزل را به متخصص نظافت منزل واگذار کنید. یکی از مزیت­ هایی که پیشن هاد می­شود برای سفارش نظافت منزل از خانم­ ها کمک بگیرید، این است که آن ها اموری مانند نظافت وسایل، جاروبرقی، تی کشیدن، اتوکاری لباس جا به جا کردن در کمد، نظافت آشپزخانه، بالکن و برخی امور دیگر مربوط به منزل را با ن هایت دقت و حوصله بیشتری انجام می­دهند. و این همان چیزی است که شما انتظارش را دارید.

یا حتی می­توان گفت گردگیری روی مبلمان، زیر مبل­ ها، میز ها، لوازم تزئیناتی و همه این ها به دقت و ظرافت زیادی نیاز داشته، که خانم­ ها چون تجربه خانه داری را دارند بهتر این امور را انجام خواهند داد. و شما می­توانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

دستمزد نظافتچی خانم برای سفارش نظافت منزل

به طور کلی، هزینه نظافت منزل به صورت ساعتی محاسبه می­شود و بنا بر تعداد ساعات مورد نیاز شما متغیر است. در این حیطه کاری، دستمزد خانم­ ها بیشتر از آقایون بوده، شما می­توانید بنا به نیاز خود برای سفارش نظافت منزل از کارگر خانم یا آقا کمک بگیرید. کمک گرفتن برای خانم­ هایی که تن ها در خانه هستند، گزینه بهتری خواهد بود.

دستمزد چهار ساعت کار نظافتچی خانم ۶۰ هزار تومان و برای هشت ساعت کاری چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه نظافت منزل برای هر خانه ­ای ممکن است متفاوت باشد، و این موضوع به متراژ خانه و همچنین تعداد اتاق خواب­ ها بستگی دارد. به طور حتم قیمت نظافت یک منزل ۲۰۰ متری بیشتر از یک منزل ۸۰ متری است. همانطور که گفتیم دستمزد چهار ساعت کاری یا همان تک شیفت، نظافت کارگر خانم ۶۰ هزار تومان بوده و دو شیفتی حدود ۱۰۰ هزار تومان، که لازم به ذکر است اگر ساعت نظافت منزل بیشتر از ساعات کاری شده باشد، می­بایست هزینه دستمزد ساعت کاری اضافه بر دستمزد افزوده شود. هر ساعت اضافه برای نظافتچی خانم چیزی در حدود ۲۰ هزار تومان است.

 

انجام تمام امور منزل با شرکت­ های خدماتی و نظافتی

همانطور گه گفتیم شما می­توانید با شرکت­ های خدماتی تماس گرفته و سفارش نظافت منزل دهید. سفارش نظافت منزل شامل موارد فوق بوده، اما اگر می­خواهید تا نظافت منزل خود را تکمیل­ تر کنید و خانه­ای مثل دسته گل داشته باشید، می­توانید دیگر امور نظافتی را هم به کارگران نظافتی بسپارید.

اموری مانند شستن دیوار های قابل شستشو، پاک کردن شیشه ها، نظافت راه پله ها، آبیاری باغچه، شستن حیاط و برای انجام هر گونه امور نظافتی و خدماتی منزل و حتی نظافت محل کار می­توانید از این شرکت­ ها کمک بگیرید.

برای راحتی کارتان و همچنین بالا بردن سرعت، می­توانید به کمک اپلیکیشن سفارش نظافت منزل خود را ثبت کنید. برای اینکار کافیست اپلیکیشن نظافت را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و از طریق آن، درخواست دهید. کارگر نظافت منزل بعد از تایید در سری­ترین زمان ممکن به محل مورد نظر اعزام خواهد شد.