در طی این مقاله توضیح خواهیم داد که باید چه برنامه ریزی هایی را پیش از آغاز کسب و کار خدمات نظافتیتان انجام دهید.
پیش از هر چیزی باید بگوئیم که داشتن برنامه ریزی پیش از شروع کسب و کارتان به شکل گسترده ای در گسترش آن تاثیر دارد زیرا این مسئله به شما کمک شایانی می کند تا مسائلی که قصد انجام آن را دارید هر چه بهتر از قبل بشناسید و با نحوه برخورد با آن ها نیز آگاه باشید.
ایجاد یک کسب و کار خدمات نظافتی تا حد ممکن دست شما را در اداره امور مربوط به کارتان باز می گذارد و شما تا حد زیادی در آن انعطاف پذیری دارید. این که شما قصد دارید به این شغل به عنوان یک کار تمام وقت نگاه یا در طرف مقابل پاره وقت حتی این مسئله که شما قصد دارید تا فعالیت های خود را در زمینه تا چه حد گسترش دهید نیز در دستان خودتان است این که تنها بخواهید به نظافت داخلی خانه بپردازید یا در طرف مقابل کارهای پاکسازی محیط های اداری را انجام دهید. همه این موارد جزو گزینه هایی هستند که شما می توانید پیش از شروع کارتان برای آن ها برنامه ریزی کنید.

اگر قصد دارید تا یک برنامه ریزی دقیق پیش از شروع آغاز کارتان داشته باشید حتما به فرمول ها و مواردی که در زیر آمده دقت کنید:
یک برنامه دقیق کاری به طور خلاصه شامل مواردی همچون
شرح موارد کلی کار، مشخص کردن حیطه های کلی کاری و اهداف شرکت، دلیل اصلی که قصد ورود به این کسب و کار را دارید و مواردی از این دست و همچنین اهداف و استراتژی های شما برای رسیدن به این اهداف از جمله موارد مشروح در برنامه ریزی های شما هستند.
در کنار این موارد از دیگر گزینه هایی که در برنامه ریزی هایتان باید به آن ها دقت داشته باشید می توان به
برنامه ریزی های مربوط به وبسایت: ریختن برنامه ها و استراتژی هایی که باید در وبسایت رسمی تان پیاده سازی کنید. ساختن سایت پولساز و سرمایه گذاری مستمر برای تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد.
مدیریت: این که چگونه کارتان را مدیریت کنید و چگونه آن را به اعضای جدید مدیریت شرکت تان معرفی کنید.
آنالیزهای مربوط به امور مالی: دریافتی ها، پرداختی ها و سود خالص شرکت شما چه مقدار است.

بسیاری از کارآفرینان تعهد زمانی را به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای کسب و کار در حال رشد قبول نمی کنند. علاوه بر این، در مورد کسب و کار جدیدشان به شدت هیجان زده می شوند. درست است که بیش از حد خوش بینانه فکر کردن و برنامه ریزی برای همه چیز کار درستی است ولی کيفيت مثبت و واقع گرایانه بودن نیز باید مانند خوش بينی و نگرش به آن، در هسته روحيه کارآفرينی قرار بگیرند. شاید به طور خلاصه بتوان گفت که یک خانه محکم و خوش ساخت بیش از یک سازنده خوش بین و تجهیزات مناسب، به یک پایه محکم نیاز دارد.
نوشتن یک طرح کسب و کار خدمات نظافتی مانند پایه گذاری برای کسب و کار شما است. حتی اگر شما یک برنامه رسمی برای ارائه به سرمایه گذاران یا بانک خود برای وام تجاری ندارید شاید همین طرح کسب و کار غیر رسمی که طراحی کرده اید در رسیدن به هدفتان به شما کمک کند. طرح شما باید واقعیت چشم انداز منحصر به فرد شما را منعکس کند.
یک طرح کسب و کار نوشته شده بیشتر از رقیبان خود متمرکز بوده و اهداف خود را تشریح می کند. علاوه بر این، این برنامه ریزی های و طرح ها به شما کمک خواهد کرد تا:

نام تجاری خود را بسازید
مشتریان خود را هدف قرار دهید
خدمات خود را بفروشید
نقاط قوت و ضعف های خود را نیز بیان کنید
به استراتژی هایی که منجر به شکست می شوند اشاره کنید
برای تغییر شرایط برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی دقیق در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین کار را انجام می دهد

به جای پیش بینی های بلند مدت، بر روی درآمد و هزینۀ هفتگی و ماهانه شرکت تمرکز بیشتری داشته باشید زیرا این کار به مراتب واقع گرایانه تر از پیش بینی های بلند مدت است. پیشنهاد ما این است که این کار را حداقل برای سال اول انجام دهید. طرح کسب و کار شما یک سیستم مستقل در جریان است به این معنا که کسب و کار شما یک سند انعطاف پذیر بوده که شما اغلب آن را تنظیم و اصلاح خواهید کرد تا واقعیت را متناسب با شرایط کنونی تان تطبیق دهید.

منبع:

start cleaning business

تهیه و تنظیم سایت نظافت
ترجمه: م.ص

مقاله شروع کسب و کار خدمات نظافتی

مقاله شروع کسب و کار خدمات نظافتی