در طی این مقاله به شما هشت اشتباهی را که پیش از آغاز کسب و کار خدمات نظافتی تان باید از آن ها پرهیز کنید را شرح خواهیم داد.
آغاز یک کسب و کار جدید مانند خدمات نظافتی همچون یادگیری رانندگی است. پس ما نیز سعی کردیم تا در طی این مقاله به شما هشت مشکلی را که پیش از آغاز کسب و کار خدمات نظافتیتان باید از آنها پرهیز کنید را شرح دهیم:

به کسی در خصوص کسب و کارتان اطلاع ندهید
کمپین بازاریابی مناسبی را استارت نزنید
وب سایت “حرفه ای” را ایجاد نکنید
هیچ برآوردی را نسبت به مشکلات موجود در سر راه نداشته باشید
برای هر یک از شغل های مدنظرتان وظیفه های معینی را تقسیم نکرده باشید
از همان روز اول، آن را مانند یک کار تمام وقت نپندارید.
انتظارات غیر واقعی.
بهبودی در کار خود نداشته باشید.

حال در ادامه به شما مواردی را توضیح خواهیم داد که به وسیله آن ها می توانید از وقوع این اشتباهات جلوگیری کنید:

پیش از شروع کار، با افراد مختلف صحبت کرده و مشاوره هایی را در این زمینه دریافت کنید
بعد از این که برنامه ریزی هایی پیرامون کسب و کار جدید خدمات نظافتی خود را انجام دادید حال بهترین موقعیت ممکن است تا در خصوص شروع کار و اهدافتان صحبت کنید و ایده هایتان را با دوستان، خانواده و حتی همسر خود در میان بگذارید و از بازخوردهای آن ها نسبت به این کار خود آگاه شوید.
بهتر است بدانید که بسیاری از ایده های مربوط به کسب و کارهای موفق که امروزه در سرتاسر دنیا شاهدشان هستید بیشتر توسط دیگران به صاحب کسب و کار ارائه شده اند.

قدرت کلامی خود را افزایش بدهید و شدیدا کسب و کار خدمات نظافتی خود را تبلیغ کنید
مطمئنا کسی که صاحب یک کسب و کار بزرگ و موفق باشد خود را تبلیغ نمی کند ولی یک تازه کار چرا. اول از همه شما به این مسئله توجه داشته باشید که در حال حاضر شما بر روی پاهای خود ایستاده اید و از همه مهم تر ممکن است که بودجه که صرف کسب و کارتان کرده باشید تقریبا شامل بخش اعظمی از دارایی های شما در زندگی شخصی تان باشد پس خجالتی بودن را کنار گذاشته و برای بقا خودتان، کسب و کارتان و هر چیزی که در برنامه ریزی هایتان قرار گرفته بجنگید.
از جهتی دیگر سعی کنید تا قدرت کلامی خود را نیز افزایش دهید تا بتوانید هر چه بیشتر از گذشته در زمینه جلب کردن نظر مشتریان موفق باشید زیرا این نحوه صحبت و رفتار شما است که شدیدا برای مخاطب مهم است.

وبسایت شما بخش اعظمی از کسب و کارتان را در چرخه فعالیت نگه می دارد
فکر می کنید که وبسایت های اهمیت خاصی ندارند و چندان در رونق کسب و کارتان تاثیر ندارند پس شدیدا در اشتباه هستید. طبق مصاحبه ای که اخیرا با یکی از مدیران موفق در زمینه کسب و کار خدمات نظافتی انجام شده او اشاره کرده که بیش از 90 درصد از سفارش های شرکتش را از طریق وبسایت شان دریافت می کنند.
بنابراین سریعا نسبت به ایجاد یک وبسایت جدید برای کسب و کارتان اقدام کرده و به صورت تمام وقت به بروزرسانی آن بپردازید و مطمئن باشید که هزینه ها و وقتی که برای انجام این کار صرف می کنید نتیجه خواهد داد. زیرا امروزه قشر بسیار بزرگی از مردم کارهای مربوط به زندگی شخصیشان را از طریق اینترنت انجام می دهند و دیگر وقت خود را صرف پیدا کردن یک خدمات نظافتی خوب آن هم در سطح شهر نمی کنند.

تمرین کنید
همان طور که در تمرین زیاد در ورزش باعث موفقیت هر چه بیشتر شما خواهد شد همان قدر نیز تمرین در زمینه نظافت ساختمان به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید تا هر روز برای مدتی کارهای نظافتی را در منزلتان انجام دهید تا با مشکلات و مواردی که در این راه وجود دارد آشنا شوید.
سعی کنید تا به نظافت موارد مختلفی بپردازید که حس تازه ای برای شما داشته باشد مثال لوازم برقی یا حتی لوازم لوکس مثل پیانو و …

یادداشت برداری را از یاد نبرید
به هیچ وجه یادداشت برداری را از یاد نبرید. یادداشت برداری یکی از بهترین اصول در امر موفقیت شما است زیرا با این کار شما هیچ گاه ایده هایی که یک باره به ذهن تان آمده اند را فراموش نخواهید کرد، ایده هایی که شاید بتوانند کسب و کارتان را به یک باره عوض کنند. از جهتی شما به این طریق می توانید نکاتی که دیگران در خصوص کارتان به شما می گویند به صورت مکتوب داشته تا پس از مدتی با مقایسه آنها با یکدیگر به نقاط مثبت و منفی کارتان پی ببرید همچنین یادداشت برداری بیش از گذشته در گوش فرا دادن به انتقادها به شما کمک خواهند کرد.
در هر حالی یادداشت برداری کنید و از هر وسیله ممکن برای انجام این کار بهره ببرید از تلفن همراهتان که همیشه در کنارتان است تا یک دفترچه یادداشت. شاید با خودتان بگوئید ارزش این کار چیست؟ ارزش این کار زمانی مشخص می شود که یکی از مشتریان به شما گفته باشد که در یک روز مشخص کمی زودتر از زمان مشخص شده به محل قرار بروید و اگر شما این مسئله را در جایی یادداشت نکرده باشید در واقع در مقابل مشتریانتان آدم بدقولی شده اید و نباید انتظار داشته باشید که آن ها نیز به معرفی و تبلیغ شما بپردازند.
از جهتی این کار باعث خواهد شد تا مشتریان به شما با چشم یک شخص وظیفه شناس و دقیق در زمینه کاری نگاه کنند پس به این مسئله نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

به کسب و کارتان به عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کنید
هیچ حسی خوشحال کننده تر از این مسئله نیست که شما بدانید پولی که به خانه خواهید برد حاصل دست رنج های چندین ساعته شما بوده است. شروع کسب و کار نظافت ساختمان نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به گذاشتن زمان و وقت فراوانی در ابتدای کار است تا بتواند نتایج خوش خود را به شما نشان دهد.
پس سعی کنید تا در ابتدای راه تا می توانید زمان خود را وقف انجام این کار کنید ما مطمئن هستیم، روزی که شما به کسب و کاری موفقی که برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده بوده اید دست پیدا کردید. بازگشت به این روزها و فکر کردن در خصوص آن شدیدا برای شما خوشحال کننده و شیرین خواهد بود.

واقع گرا باشید و توقعات بی جا و بلند پروازانه نداشته باشید
سعی کنید که واقع گرا باشید و از خیال پردازی های بیهوده خودداری کنید زیرا این کار عامل اصلی شکست تان خواهد بود پس تا می توانید با برنامه ریزی منطقی به سوی جلو قدم بردارید و تمام حواس شما به اهداف هایی که از پیش مشخص کرده اید باشد. پس به جای بلند پروازی بیهوده و بیش از اندازه بر روی جنبه های سود دهی و تبلیغاتی کارتان تمرکز کنید.

منبع:
start cleaning business
تهیه و تنظیم سایت نظافت
ترجمه: م.ص